понеділок, 13 квітня 2020 р.


              Індивідуальні завдання  з ДКЕ ПРХ
  Програма кваліфікаційного екзамену з практики роботи з хором
                         Мм-16-1\9
1.Бельських Анастасія         Пливе човену.н.п. обр. М.Леонтовича
2.Васильченко Альона         Що то за предиво колядка обр. К.Стеценка
3. Волошина Анастасія          Утро  (канон)  фр. нар пісня
4. Головата Олексанндра     Над річкою бережком у.н.п. обр. М.Леонтовича
5. Добровольська  Ірина     Добрий вечір, дівчино у.н.п. обр. М.Леонтовича
6. Дубовик Даша              “І шумить і гуде” у.н.п.
7. Казимірова Ксенія        Небо і земля колядка обр. А.Авэріної
8. Кияшко Софія          “Сіяв мужик просо”   у.н. п. 
9. Кириченко Валерія  В моєму садочку  у.н.п.
10. Кушка Анна        Люба, дорога  у.н.п.
11. Лєгостаєва  Алла  Любіть свою хату музика народна
12. Савонюк Карина     А вже весна у.н.п. обр. М.Леонтовича
13. Самойлова  Анастасія  Сизокрылый голубь чеська н.п.
                                                  обр.В.Богдановської
14. Ситник Альбіна    “Чорнобривий корольок” у.н.п. обр.М.Леонтовича
15. Скульська Анжела   Ходила я по садочку у.н.п.
16. Стороженко Катерина  Зелений дубочкуу.н.п. обр. С.Крижанівського
17. Сєвєрова Дарія Вей, вей, ветерок  лат. н.п. обр. А.Юр’яна
18. Ткач Дарія  “Ти дубочок зелененький”  у.н.п.
19. Щербіна Олеся “В сыром бору тропина” р.н.п. обр. О. Гречанінова



Індивідуальні консультації та завдання  по кожному з випускних  творів
1.Бельських Анастасія         Пливе човену.н.п. обр. М.Леонтовича
Складність Вашого твору полягає у поєднанні  видів фактурного викладення: імітаційного т.1-2 ; гармонічного т.3-4; та підголоскового т.5, який є найскладнішим для виконання через індивідуалізацію ритму  у хорових партіях . У тт.3-6 зустрічається дикційна складність через повторювання слова “плюх”. Методом збереження відкритого складу “хлю –пхлю-пх” в хорі можна досягти неперервності співу і виразного підсилювання гучності . Саме на цю  особливість звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором. Пропоную відпрацювати з хором ритмічний малюнок  т.№1 відомим Вам методом : 3\4 раз, два-і -там, три-і.        Після того  вистроїти триголосся методом нашарування. У т.5 прослуховувати голоси за схемою С1-С2; С2-А; С1-А.
Починайте працювати над планом. За необхідністю звертайтесь до мене. Скористайтесь  тими конспектами, що  я виставила .
2.Васильченко Альона         Що то за предиво колядка обр. К.Стеценка
Складність Вашого твору полягає у перемінному складному розмірі 5/6 і 6/4
та пошуку наголосу у словах впродовж т.1-4.  Складність фразування  щодо пошуку логічного наголосу виникає у розмірі ¾  тт.5-6, 7-8 на словах Ой як вона-  поро-ди-ла, тоді вона уви-ді-ла…. . Наступна виконавська складність полягає в утримуванні ланцюгового дихання з одноразовим посиленням гучності співу  т.т.5-10. Звернути увагу на довготривале утримання рівного ритму в партії альтів, що спонукає хор співати на ланцюговому диханні. Саме на цю виконавську особливість звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором.
Починайте працювати над планом. За необхідністю звертайтесь до мене. Скористайтесь  тими конспектами, що  я виставила .
3. Волошина Анастасія      Утро    (канон)  фр. нар пісня
Особливість Вашого твору полягає  у поліфонічній фактурі викладення.  Форма викладення твору – триголосний канон. Тему канону розібрати за формою і пояснити хору її музичні особливості. Складністю цього твору є почергове виконання однакової мелодії різними хоровими партіями і контролювання  вступу голосів. Саме на  цю виконавську особливість слід звернути  увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором.  Виконавська складність  полягає у контролюванні співаками і диригентом  початку головної теми у загальному хоровому співі. Початок головної теми слід виокремлювати методом приглушення інших голосів. Починайтепрацювати над планом. За необхідністю звертайтесь до мене. Скористайтесь  тими конспектами, що  я виставила .
4. Головата Олександра   Над річкою бережком у.н.п.обр.М.Леонтовича
Особливістю Вашого твору  є поєднання двох фактур – двоголосного канону т.1-5 та гармонічної фактури т.6-8. Спосіб розучування поділяється на два етапи: робота над двоголосним каноном і терцевим співвідношенням голосів. Саме на цю виконавську особливість слід звернути увагу  при складанні екзаменаційного плану роботи з хором. Звернути увагу співаків на те, що сопрано мають дочекатися закінчення головної теми, яка проходить у партії альтів. У т.6 спочатку вислухати загальний  унісон, потім   унісон октавний .  У т.7 виникає інтонаційна складність у партії А  (висхідний стрибок на ч.5) для вистроювання першої гармонічної терції у т.7. методом нашарування.
Починайте працювати над планом. За необхідністю звертайтесь до мене. Скористайтесь  тими конспектами, що  я виставила .

5. Добровольська  Ірина   Добрий вечір, дівчино у.н.п. обр. М.Леонтовича
Особливість Вашого твору полягає в тому, що сопранові партії співають переважно в терцію, а альти виконують одноманітну мелодію, яка відіграє роль утвердження. Проаналізувати форму пісні  (речення, фрази), ритмічні особливості та вказати методи відпрацювання їх,  а також визначити методи вистроювання триголосних акордів. Саме на цю виконавську особливість слід звернути увагу  при складанні екзаменаційного плану роботи з хором.
Починайте працювати над планом. За необхідністю звертайтесь до мене. Скористайтесь  тими конспектами, що  я виставила .
6. Дубовик Даша              “І шумить і гуде” у.н.п.
Особливістю Вашої пісні є те, що у хоровому викладенні переважає двоголосся, а унісони є загальнохоровими. Ви маєте проаналізувати кожну хорову партію з горизонтального строю та визначити найбільш уживані інтервали для виявлення інтонаційних складностей. Аналогічну роботу необхідно зробити для пошуку гармонічних складностей і виокремити їх. Що до ритму, то у т.4 в партії С зустрічається ритмічна складність, яка поєднується з дикційною “-щи-і-к і-і-де”. Саме на ці інтонаційні, ритмічні та дикційні складнощі звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором.  Далі все за планом.
Починайте працювати над планом. За необхідністю звертайтесь до мене. Скористайтесь  тими конспектами, що  я виставила .
7. Казимірова Ксенія        Небо і земля колядка обр. А.Авэріної
Особливість Вашого твору полягає  у значній подовженості (17 тактів),  майже відсутністю унісонів, у наявності темпових змін та різноманітності характеру музики. Саме на ці музично-гармонічні особливості твору звернути увагу при складанні екзаменаційного плану . Ми  з Вами  вже обговорювали форму твору, зміну темпів, відпрацювання ритмічних й дикційних особливостей, намічали динамічний план. Як працювати над інтонаційними та гармонічними складностями Ви собі уявляєте,  то ж виокремлюйте найбільш складні з них  та у репетиційному плані вкажіть методи подолання тих складностей.
Починайте працювати над планом. За необхідністю звертайтесь до мене. Скористайтесь  тими конспектами, що  я виставила .
8. Кияшко Софія          “Сіяв мужик просо”   у.н. п.
Особливістю Вашого твору полягає у рівному ритмі у розмірі 2/4, повторюваних звуках у всіх хорових партіях, рухливому темпі та  наявність коди  на повтор та на завершення. Саме на ці музично-гармонічні особливості звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором.
 В плані слід проаналізувати особливості унісонного строю та гармонічного строю в хоровій партитурі. Для більш точного аналізу строю пропоную звернутись до конспекту Стрій. У разі складностей з аналізом і методами відпрацювання інтонації звертайтесь до мене.
Починайте працювати над планом. За необхідністю звертайтесь до мене. Скористайтесь  тими конспектами, що  я виставила .
 Телефонуйте 067-779-0214  к\с      066-498-3423 мтс

9. Кириченко Валерія  В моєму садочку  у.н.п.
 Особливістю Вашого дипломного твору є перемінний розмір ¾ та 4/4, рівний ритм переважно чвертями, помірний темп та мелодична виразність.  Саме на ці музично-гармонічні особливості звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором.
     У тактуванні в розмірі 4/4  у т.8,10 я пропоную на половинній ноті на словах “-ла-ся ми для зручності сприймання Вашого диригентського жесту зробити наступне: половинну ноту затримати у нижній точці, на другу долю трошки качнути рукою у напрямі першої долі і зробити чіткий ауфтакт на третю долю. Такий диригентський прийом дозволить Вам  яскраво показати фразування.  Повідомте мене у Вашій спробі  щодо тактування. Проаналізувати форму пісні  (речення, фрази), ритмічні особливості та вказати методи відпрацювання їх,  а також визначити методи вистроювання триголосних акордів. Починайте працювати над планом. За необхідністю звертайтесь до мене. Скористайтесь  тими конспектами, що  я виставила .
10. Кушка Анна        Люба, дорога  у.н.п.
Особливістю Вашого дипломного твору є  одноголосний заспів всім хором  та розмір  6/8 у рухливому темпі, що надає пісні ліричного танцювального характеру, рівного вальсового ритму та виразної мелодичності. Саме на ці музично-гармонічні особливості звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором.
Головною складністю фразування є пошук наголосу у словах  та логічного наголосу в тексті у т.2, 4 на словах козаченько таночувать . Проаналізувати форму пісні  (речення, фрази), ритмічні особливості та вказати методи відпрацювання їх,  визначити методи вистроювання триголосних акордів. Починайте працювати над планом. За необхідністю звертайтесь до мене. Скористайтесь  тими конспектами, що  я виставила .
11. Лєгостаєва  Алла  Любіть свою хату музика народна
Ви починаєте кваліфікаційний екзамен, тому маєте виглядати дуже добре.
Вивчіть партитуру: грати, співати кожну партію сольфеджіо та з текстом, виразно і розбірливо тактувати, продумайте і вивчіть текст вступної бесіди.  Розбирати пісню в спокійному темпі  і підготувати хор до рухливого темпу. Саме на ці музично-гармонічні особливості звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором. Де шукати інтонаційні складнощі? Там, де Ви самі помиляєтеся. Тепер аналізуйте причину. Скористайтесь конспектами, що я виклала на сайті. Вчитайтесь у зміст планів. Там підказка. Спілкуйтесь зі мною. Телефонуйте 067-779-0214    066-498-3423
12. Савонюк Карина     А вже весна у.н.п. обр. М.Леонтовича
Особливістю Вашого дипломного  твору є постійне двоголосся з елементами триголосся та ритмічної індивідуалізації  (шістнадцяті та пунктирний ритм) у сопрановій партії.  Темп помірний, але   шістнадцяті та пунктирний ритм надають пісні рішучість і активність. Саме на ці музично-гармонічні особливості звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором. Напрям пошуку вокально-хорових  складностей  у Вашій дипломній роботі  підкажуть два плани репетиційної роботи, що я виставила на сайті. Спинюсь лише на т.5. Ви бачите, що триголосся  слід встановлювати з унісону, використовуючи наступну схему : C1-C2; С1-А; С2-А. Що до фразування, то  я бачу що не зовсім розбірливо  вказала, тому  подам весь текст: “А вже весна, а вже красна, із стріх- вода капле, із стріх вода капле, із стріх вода капле. Дикційна складність, що відмічена мною курсивом зберігається впродовж всього тексту. Розбір та розучування – повільніше, спів у характері – в більш активному темпі.Починайте  працювати над планом, звертайтесь до конспектів з хорознавства. Підтримуйте зі мною зв’язок.
13. Самойлова  Анастасія  “Сизокрылый голубь” чеська н.п.
                                                  обр.В.Богдановської
Особливістю Вашого дипломного твору є наявність одноголосся, двоголосся та триголосся, перемінного розміру, складного фразування та використання  хроматичного півтону у т.9. Саме на ці музично-гармонічні особливості звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором. Спочатку ми з Вами торкнемося вистроювання акордів після пауз т.т.3.5. Схеми вистроювання : т.3 з унісону вистроюємо кожний голос окремо, а потім – двоголосно;  т.5 з унісону відпрацьовуємо кожний голос окремо , а поєднуємо так – С1-С2;  С1-А; С2-А .
Тепер фразування. В нотах проставлені рисками наголоси у т.т.2, 3, 4. , а далі подаю з текстом логічні наголоси: Полетим над рекой вдоль сторонки родной, милый друг со мною”.  Зверніть увагу на те , що  деякі склади підкреслені, це означає, виділені та ще й підкреслені - і є логічними наголосами. Після багаторазового вспівування Ви мене зрозумієте. Звернувшись до конспектів та репетиційних планів, Ви проаналізуєте складнощі мелодичного та гармонічного строю та ансамблю. Починайте працювати. Звертайтесь до мене.
14. Ситник Альбіна    “Чорнобривий корольок” у.н.п. обр.М.Леонтовича
Особливістю Вашого дипломного  твору є те, що загальнохорові унісони відсутні,  між сопрановими голосами переважає терцове співвідношення, а в альтовому голосі переважають квартові ходи та спів на одному звуці. Ритм рівний за виключенням розспівування  в сопрановій партії мілкими  тривалостями у т.т.3,7. . Саме на ці музично-гармонічні особливості звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором.
     Ви маєте проаналізувати кожну хорову партію з горизонтального строю та визначити найбільш уживані інтервали для виявлення інтонаційних складностей. Проаналізувати форму пісні  (речення, фрази), ритмічні особливості та вказати методи відпрацювання їх,  а також визначити методи вистроювання триголосних акордів.
     Починайте працювати над планом. Скористайтесь  тими конспектами, що  я виставила .У разі складностей з аналізом і методами відпрацювання інтонації звертайтесь до мене.
Телефонуйте 067-779-0214  к\с      066-498-3423 мтс
15. Скульська Анжела   Ходила я по садочку у.н.п. Особливістю Вашого дипломного твору є те, що переважає двоголосся і лише у декількох тактах зустрічається триголосся. Цей твір вирізняється частою зміною розміру – 2\4 та 3\8, що становить неабияку технічну диригентську складність, та різноманітністю видів голосоведіння в хорових партіях. Саме на ці музично-гармонічні особливості звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором.  
      Перш за все торкнемось диригентської проблеми показу  тридольного розміру, про яку у нас с Вами йшла мова на ПРХ. Памятаєте? За одиницю відліку беремо 1\8 і в т.т.2,4 відліковуємо кистєвим жестом три 1\8 за тридольною схемою та зверху акцентуємо активним жестом першу долю у розмірі 2\4. Ви маєте проаналізувати кожну хорову партію з горизонтального строю та вертикального строю і  визначити найбільш складні інтервали та акорди, які є складними. Проаналізувати форму пісні  (речення, фрази), ритмічні особливості та вказати методи відпрацювання їх,  а також визначити методи вистроювання триголосних акордів. Користуйтесь запропонованими планами та конспектами з хорознавства
У разі складностей з аналізом і методами відпрацювання інтонації звертайтесь до мене. Почніть працювати над планом.
Телефонуйте 067-779-0214  к\с      066-498-3423 мтс      

16. Стороженко Катерина  Зелений дубочкуу.н.п. обр. С.Крижанівського
Особливістю Вашого дипломного твору є те, що пісня має одноголосний заспів, переважає двоголосний спів, а у триголоссі (т.6) зустрічається елемент підголоскової фактури.
На практичних заняттях ми с Вами торкалися  способів диригування цим твором, але не мали необхідного обсягу часу для порозуміння. У розмірі 4/4 дві сильні долі в такті обтяжують рух мелодії у повільному  темпі, провокують співаків  на скандування  замість плавного співу. Такий спосіб диригування пасує для спокійного розучування на кваліфікаційному екзамені. У нотах  же стоїть позначка “різаного ключа”, що сприяє фразуванню, зворушеному кантиленному співу і більшої виразності жесту в концертному виконанні, тобто у художньому етапі екзамену. Ви маєте навчитись використовувати на екзамені два способи диригування.
Ви маєте проаналізувати кожну хорову партію з горизонтального строю та вертикального строю і  визначити найбільш складні інтервали та акорди, які є складними. Проаналізувати форму пісні  (речення, фрази), ритмічні особливості та вказати методи відпрацювання їх,  а також визначити методи вистроювання триголосних акордів. Саме на ці музично-гармонічні особливості звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи зхором.  Користуйтесь запропонованими планами та конспектами з хорознавства
17. Сєвєрова Дарія “Вей, вей, ветерок”  лат. н.п. обр. А.Юр’яна
Особливістю  Вашого дипломного твору є постійний спів на ланцюговому диханні з поступовою зміною  гучності співу, що є усталеною традицією виконання саме цього твору. Другою особливістю цього твору є використання гармонічної (акордової) фактури викладення. Саме на ці музично-гармонічні особливості звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором.   Диригування таким твором вимагає від виконавця постійного  диригентського руху на  білих нотах .
Ви маєте проаналізувати кожну хорову партію з горизонтального строю та визначити найбільш уживані інтервали для виявлення інтонаційних складностей. Проаналізувати форму пісні  (речення, фрази), ритмічні особливості та вказати методи відпрацювання їх,  а також визначити методи вистроювання деяких триголосних акордів. Починайте працювати над планом. За необхідністю звертайтесь до мене. Скористайтесь  тими конспектами, що  я виставила .

18. Ткач Дарія  “Ти дубочок зелененький”  у.н.п.       
Особливістю  Вашого дипломного твору є одноголосний заспів усіх груп хору в першому реченні,  а  в подальшому в другому реченні двоголосний  гармонічний спів з репризою, яка і є третім реченням.  Дихання відбувається через кожні чотири такти. У двоголосному співі використовуються переважно терцеві а квінтові співвідношення . Кульмінація пісні  відбувається  на т.т.7,8  продовжується після репризи т.т.5,6 і закінчується неголосно виразною ферматою на останньому акорді. Саме на ці музично-гармонічні особливості звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором.
Ви маєте проаналізувати кожну хорову партію з горизонтального строю, знайти певні складнощі,  над якими Ви будете працювати на кваліфікаційному екзамені.  Далі вказати спосіб вистроювання початку двоголосся, переходу на репризу та останній акорд. Скористайтесь конспектами, що я виклала на сайті. Вчитайтесь у зміст планів. Там підказка.
Починайте працювати над екзаменаційним планом з ПРХСпілкуйтесь зі мною. Телефонуйте 067-779-0214    066-498-3423

19. Щербіна Олеся “В сыром бору тропина” р.н.п. обр. О. Гречанінова
Особливістю  Вашого дипломного твору є те, що він створений для двоголосного жіночого хору з елементами триголосся .  Фактура викладу пісні -  народна підголоскова поліфонія,  для якої характерна варіативність. Головна тема виконується сопрановими голосами без змін,  а варіації відбуваються в альтовій партії.
В пісні два куплета. Кожний куплет являє собою музичне речення. Розглянемо склад музичного речення. Кожне музичне речення має вісім тактів і складається з двох  фраз (дивись в ноти т.1-4; т.5-8). Ви маєте проаналізувати кожну хорову партію з горизонтального строю, знайти певні складнощі,  над якими Ви будете працювати на кваліфікаційному екзамені.   Тепер будьте уважні    гармонічний стрій та гармонічний ансамбль в поліфонічній фактурі не розлядати. Саме на ці музично-гармонічні особливості звернути увагу при складанні екзаменаційного плану роботи з хором. Скористайтесь конспектами, що я виклала на сайті. Вчитайтесь у зміст планів. Там підказка.
Починайте працювати над екзаменаційним планом з ПРХ. У разі складностей з аналізом і методами відпрацювання інтонації звертайтесь до мене. Телефонуйте 067-779-0214  к\с      066-498-3423 мтс

           Всім увага!
1.Всі здобувачі мають вивчити свої хорові партії  в усіх екзаменаційних творах  сольфеджіо та з літературним текстом.
2.Звернути особливу увагу на вивчення творів  за №  2, 7, 5, 12, 16, 17.
3. Підготувати  письмові репетиційні плани до кваліфікаційного екзамену.

                            
                           Репетиційні плани    
          Пояснення до репетиційних планів
         Вашої уваги нижче подані два репетиційні плани роботи з хором. Кожен з них має своє значення для певної підготовки до кваліфікаційного екзамену з ПРХ.
План №1 відображує методику змішування завдань з робочих етапів та їх поєднання. Підтвердженням того є наші групові заняття. На практичних заняттях ми попередньо, тобто перед розучуванням,  працювали над ритмом, дикцією, наголосами у словах,  логічними наголосами та ритмічним ансамблем ще до тональної настройки . Саме таку методику відображує цей план.   Він підказує Вам над чим взагалі треба працювати і вказує на методи.
План № 2.    орієнтуючись  на попередній план Ви добираєте необхідні Вам завдання для хору, виносите їх у письмовий репетиційний план і вставляєте у певні  пункти  з необхідними поясненнями щодо завдань. Вказати такти завдань  з нотними прикладами та необхідними помітками щодо інтонування. Нумерацію і заголовки зберігати у письмовому плані. 
        № 1     Репетиційний  план послідовності  роботи з хором
                               I. Технологічний етап (період)
 1. Текст вступної бесіди.       
2. Показ твору.   В разі наявності ритмічних, або дикційних складностей можна розпочати попередню підготовку до розучування  з використовуванням наступних методів: тактування, сольмізування, промовляння тексту .
3.Тональна настройка.    Робочими жестами вказувати способи інтонування ступенів   тризвуку.
4.Розучування кожної хорової партії сольфеджіо та з текстом:
                  Робота над мелодичним строєм
     Якщо у хорових партіях є спільні інтонаційні складності, слід вказати їх і попередньо відпрацювати  всім хором. Розучування починаємо з загальнохорового унісону, якщо такий є,  в якому відпрацьовуємо певні  інтонаційні складності з поясненнями способів інтонування. Працюємо послідовно з партією сопрано та з партією альтів. На основі попереднього аналізу відпрацьовуємо  певні складні місця з поясненнями  щодо інтонування і високої співацької позиції (окрім відпрацьованих, що є спільними для всіх).
                       Робота над частковим (унісонним) ансамблем
     З кожною хоровою партією відпрацювати складні розспівування складів, дикційні особливості, види хорового дихання, слідкувати за єдиною манерою звукоутворювання та  високою співацькою позиціє
   5. Поєднання хорових партій сольфеджіо та з текстом:
                                    Робота над гармонічним строєм.
   Поєднання голосів починаємо з вистроювання першого акорду методом нашарування, використовуючи спів сольфеджіо, спів на певні склади тощо. На основі попереднього аналізу виокремити  певні складні гармонічні  сполучення  для вистроювання  методом “поза ритмом” та  надати  хористам пояснення щодо способів  їх інтонування.
                   Робота над видами загального ансамблю
      Ритмічний ансамбль. Виокремити  такти, у яких трапляються неоднакові  ритмічні малюнки в хорових партіях і вказати метод відпрацювання (проплескування, промовляння на склад “та”, сольмізація, з текстом); вказати на особливості  хорового дихання (пофразне, загальнохорове, ланцюгове)  та домогтися одноразового виконання.
       Дикційний ансамбль. У літературному  тексті виокремити певні складні поєднання слів і складів та запропонувати  спосіб відпрацювання їх одноразової вимови.
        Темповий ансамбль. Вимагати від хористів виконання авторських темпових позначок і слідкувати за  збереженням рівності ритму й темпу у певних тактах твору, якщо в тому є потреба.
                              II. Художній етап (період)
          6. Робота над елементами  художнього етапу (періоду):
1. Темп. Схарактеризувати і відпрацювати темпові складності, пов’язані чи то з ритмом, чи то з дикцією.
2. Динамічні відтінки (нюанси). Пояснити і відпрацювати динамічний розвиток твору відповідно до  музичних  кульмінацій  (часткова, головна).
3. Елементи фразування.  Вказати на особливості фразування в залежності від  метроритму і наголосу в словах (ненаголошений склад на сильній долі такту) Звернути  увагу  на  збіг або розбіжність логічних  наголосів з музичними кульмінаціями .
 4. Дикція. Схарактеризувати вокальну вимову тексту відповідно до характеру музики і темпу (м’яка, ніжна, тверда, легка, перебільшена і т.п.); 5.Характер співацького звуку  та спосіб звуковедення (штрихи) відпрацьовувати   в залежності від характеру музики  і  змісту літературного тексту.
   №2          Письмовий репетиційний план Державного Кваліфікаційного Екзамену  роботи з хором    (10-12 хв.)         
                     I.  Технологічний етап (період)
1. Вступна бесіда.  (текст)
2. Тональна настройка.  (з письмовими поясненнями щодо інтонування)
3.  Робота над мелодичним строєм  у кожній хоровій партії:
   а) визначити  найскладніші для інтонування місця (стрибки,повторювані
      звуки, півтони, гамоподібні ходи) та вказати  методи подолання тих
      складностей (стрілочки, такти, нотні приклади), над  якими  маєте намір
      працювати;
   б) відмітити  спільні для всіх хорових партій інтонаційні складнощі, якщо
       в тому є потреба,  і вказати методи їх подолання;
4. Робота над  частковим  ансамблем:
  а) вказати  на теситурні складнощі в залежності від ритму, темпу та
      нюансів,  якщо в тому є необхідність;
  б)  виявити певні складності ритмічного ансамблю у хорових
       партіях (витримані звуки, розспівування слів, паузи) і     вказати  методи
      відпрацювання (такти);
в)  вказати на складності дикційного ансамблю (складні словосполучення,
    наголоси у словах);
5.   Робота  над гармонічним строєм : ( на нотних прикладах проблемних
     акордів  дати методичні пояснення щодо відпрацювання інтонації)
   а) вказати  складні місця вистроювання  акорду після унісону(стрілочки);
   б)  вказати  складні місця вистроювання унісону після акорду(стрілочки);
   в) виявити найбільш складні для вистроювання  гармонічні  співзвуччя
       та пояснити  методи  подолання цих складностей.
6.  Робота над загальним ансамблем : (з тактами та методичними
         поясненнями)
      а) знайти  певні складнощі з ритмічного ансамблю та дихання (різний
         літературний текст, ритмічні розбіжності у хорових партіях);
    б)  вказати складні  місця в теситурному відношенні  в залежності від
           ритму, темпу та нюансів (ансамблеве співвідношення тонів в акорді) ;
      в)  вказати на певні складні місця з дикційного ансамблю повязаних з
          темпом, ритмом, фразуванням, динамікою (приклад з тексту);
      г)  вказати на складнощі динамічного ансамблю (такти), якщо в тому є
          необхідність.
                                   II. Художній етап  (період)
1. Визначити  темп  твору в залежності від змісту літературного тексту
    та  загального характеру музики, а також агогічні зміни як елементу
    особистої інтерпретації хорового твору.
2. Визначити  динамічний  план твору, тобто кульмінації часткові й загальні.
3. Вказати на деякі особливості  фразування  в залежності від метроритму   та  
    наголосу в словах (такти, словесні  приклади).
4. Виявити у літературному тексті відповідність або невідповідність логічних
   наголосів музичним кульмінаціям
 5. Вказати характер співацького звуку та спосіб звуковедення (штрихи) в залежності від характеру музики  і  змісту літературного тексту.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Серед великої кількості завдань намітити собі найнеобхідніші, при умові, що хор Вами буде добре підготовлений  до екзамену.  
Чітко розрахувати свої дії по хвилинах і секундах, відпрацювати диригентський жест.
           





Немає коментарів:

Дописати коментар